e-ID

Navigation

  • Skip to Content

    Navigation

  • Werkgever
  • Werknemer
NLFR
Employee Benefits

Personal Login

Aanmelden

    Navigation

  • Onze oplossingen
  • Opstarten van een groepsverzekering
  • Beheer van mijn groepsverzekering
  • Premie betalen
  • RSZ
  • Employee Benefits
  • Werkgever
  • Beheer van mijn groepsverzekering
  • EB-Connect applicatie
  • e-ID

e-ID

Hulp bij het aanmelden voor e-ID gebruikers

Hoe krijg ik toegang tot alle informatie over de groepsverzekering van mijn bedrijf?

Hoe kan ik mij registreren?

Hoe kan ik aanloggen op EB-Connect?

Hoe meld ik me aan op EB-Connect met mijn eID-kaart?

Hoe meld ik me aan zonder mijn eID-kaart?

Ik heb een ander e-mailadres / ander GSM nummer. Hoe meld ik dat?

Ik voer mijn e-mailadres en paswoord in, maar ik krijgt de SMS niet toegestuurd.

Waarom kan ik niet aanloggen op de beveiligde site EB-Connect?

Ik probeer een document te openen, maar het lukt niet.

Hoe krijg ik toegang tot alle informatie over de groepsverzekering van mijn bedrijf?

Als u toegang wil tot de beveiligde applicatie EB-Connect moet u zich eerst registreren.
Daarna moet u dit melden aan de MasterUser EB-Connect binnen uw bedrijf. Hij/zij zal u de nodige toegangen geven. 
Heeft uw bedrijf nog geen MasterUser EB-Connect? Contacteer dan eerst uw dossierbeheerder Vivium of het Service Centre Employee Benefits op 03/244.66.77. 

Hoe kan ik mij registreren?

U kan zich registreren door te klikken op  ‘Registreren als nieuwe gebruiker’ op de aanmeldpagina van de applicatie EB-Connect.

U kan zich op 2 wijzen registreren :

  • mét uw eID-kaart (elektronische identiteitskaart)
  • zonder uw eID-kaart.

Registreert u zich mét uw eID-kaart, dan heeft u een eID-kaartlezer nodig.  Is deze nog ongebruikt? Test deze dan eerst uit. Dit doet u op de site van de overheid www.eid.belgium.be.
Zorg ervoor dat u uw PIN-code bij de hand heeft. Vraag deze desnoods op bij uw gemeentehuis.

Registreert u zich zonder uw eID-kaart, dan moet u enkele persoonsgegevens invullen, alsook uw e-mailadres en GSM nummer. 

Indien u zich eerst zonder eID-kaart registreert, dan kan u later nog uw registratie later vervolledigen met uw eID-kaart.
U klikt dan onderaan het aanmeldscherm op ‘Mijn registratie upgraden naar een eID-registratie’ en doorloopt de korte procedure.

Hoe kan ik aanloggen op EB-Connect?

Als u zich geregistreerd heeft met uw eID-kaart, dan kan u aanloggen op 2 wijzen : met uw eID-kaart of met uw e-mailadres/paswoord/sms.

Als u zich geregistreerd heeft zonder uw eID-kaart, kan u alleen maar aanloggen met uw e-mailadres/paswoord/sms.

Hoe meld ik me aan op EB-Connect met mijn eID-kaart?

Dit kan alleen als u zich geregistreerd heeft met uw eID-kaart. Steek uw eID-kaart in de kaartlezer, en klik op Aanmelden ‘Met uw eID’. Een pop-up zal uw PIN-code vragen. Daarna bent u aangelogd.

Lukt dit niet meteen? Dan is dit misschien omdat uw pc uw eID-kaart (tijdelijk) niet kan lezen. Koppel de kaartlezer even los, en probeer opnieuw. Herstart desnoods uw pc.

Blijft u problemen hebben om aan te loggen met uw eID-kaart? Dan heeft dit wellicht te maken met de beschermsoftware van uw pc of uw bedrijf. Zoek intern IT-ondersteuning of bel onze Helpdesk op 0800/484.92.  Of log eenvoudigweg aan zonder uw eID-kaart (zie hieronder).

Hoe meld ik me aan zonder mijn eID-kaart?

Ongeacht of u zich mét of zonder eID-kaart geregistreerd heeft, kunt u zich steeds aanmelden met uw paswoord en e-mailadres.
Direct nadat u deze gegevens ingetikt heeft op het aanmeldscherm,  zal u een (gratis) sms-je krijgen met een cijfercode. U moet deze cijfers overtikken in het pop-up venster dat u te zien gekregen heeft op uw pc.  U heeft 5 minuten de tijd om de code over te tikken.

Telkens u aanlogt, zal u een nieuwe code toegestuurd krijgen op het door u opgegeven GSM-nummer.

Ik heb een ander e-mailadres / ander GSM nummer. Hoe meld ik dat?

Ga dan naar de aanmeldpagina en kies ‘uw registratiegegevens wijzigen’.

Ik voer mijn e-mailadres en paswoord in, maar ik krijgt de SMS niet toegestuurd.

Check dan eerst uw GSM nummer op ‘Mijn registratie gegevens wijzigen’ (onderaan Aanmeldpagina).
Is uw GSM nummer  juist? Probeer dan even opnieuw, misschien was er even storing op het gsm net.
Houdt het probleem aan? Bel dan onze Helpdesk 0800/484.92

Waarom kan ik niet aanloggen op de beveiligde site EB-Connect?

Als u voorheen nog nooit aangelogd hebt met uw eID-kaart of met e-mail/paswoord/sms, doorloop dan eerst de Registratie-procedure. U moet zich immers geregistreerd hebben om te kunnen aanloggen. Vraag daarna dat uw MasterUser u de nodige bevoegdheden geeft.

Als u voorheen reeds kon aanloggen met uw eID-kaart of met uw e-mailadres, controleer dan even of u met uw gebruikelijke browser probeert aan te loggen. Beste resultaten heeft u met Internet Explorer als browser of Google Chrome.

Lukt het nog steeds niet, koppel dan uw kaartlezer even los en probeer opnieuw.
Of kies meteen voor de alternatieve aanmeldwijze met e-mailadres.

Bevraag ook even bij uw MasterUser binnen het bedrijf of uw bevoegdheden voor toegang tot de contracten wel toegekend zijn.

In uitzonderlijke gevallen is EB-Connect tijdelijk niet beschikbaar. Dit kan zijn door een technisch probleem of door onderhoudswerken. Onderhoudswerken kunnen voorkomen na 22u of tijdens het weekend. 
U kan de Helpdesk contacteren op 0800/484.92 tijdens de kantooruren, of een mail sturen. Informatie hierover vindt u onderaan op het Aanmeldscherm.
 

Ik probeer een document te openen, maar het lukt niet.

Waarschijnlijk verhindert uw pop-up blocker op uw pc dat het document verschijnt. Zet uw pop-up blocker af en probeer opnieuw.

Lukt het niet om uw pop-up-blocker af te zetten? Aarzel dan niet om onze Helpdesk te bellen op 0800 484 92.

Algemene voorwaarden Informatiefiches English documents Definities Formulieren Servicepakket Contact Wettelijke vermelding Ons cookiebeleid

  Nuttige links

  Benefit Statement

Algemene voorwaarden English documents Definities Formulieren  Contact Wettelijke vermelding Ons cookiebeleid

  Nuttige links

  Benefit Statement

Op zoek naar andere verzekeringsproducten van Vivium dan de groepsverzekering? U vindt alle informatie terug op www.vivium.be
EB Connect

 

VIVIUM
merk van P&V Verzekeringen
Koningsstraat 151 - 1210 Brussel
Tel. (02) 406 35 11
BTW BE 0402.236 531 - RPR Brussel
Onderneming onder code 0058