Wat als uw werknemer is overleden? Wat moet u regelen in het kader van zijn groepsverzekering?
1. Meld het overlijden
Is uw werknemer overleden, meld dan zo snel mogelijk het overlijden aan Vivium.
Hebt u toegang tot de beveiligde EB-Connect applicatie?
Meld u dan hier aan Aanmelden
Nog geen toegang tot onze beveiligde EB-Connect applicatie?
Vraag hier meer informatie aan.
2. Vivium vraagt documenten op bij de begunstigden
Via een brief die wij sturen, geven wij de “begunstigden” de gelegenheid zich kenbaar te maken. Zij dienen hiervoor de onderstaande documenten tegelijkertijd per post of e-mail te bezorgen.
- Uittreksel uit de overlijdensakte
- Attest van gezinssamenstelling (op naam van de overledene de dag vóór overlijden)
Beide documenten kunnen worden bekomen bij de dienst Burgerlijke Stand van de laatste woonplaats van de overledene.
- Attest van erfopvolging OF Akte van erfopvolging
Een “attest van erfopvolging” kan worden bekomen via een registratiekantoor (kantoor Rechtszekerheid) van de FOD Financiën.
Een “akte van erfopvolging” kan worden bekomen bij een notaris.
Opgelet: de drie vermelde documenten zijn noodzakelijk voor de opstart van het dossier.
3. Vivium stuurt de begunstigde(n) vervolgens een regelingskwijting.
De regelingskwijting vermeldt het bruto kapitaal, de netto-uitkering en de eventuele wezenrente.
4. De begunstigde(n) moet(en) vervolgens de volgende documenten opsturen naar Vivium
- De ingevulde en ondertekende regelingskwijting (en).
- Een recto-verso kopie van de identiteitskaart (van elke begunstigde).
- Indien van toepassing: Medisch getuigschrift van overlijden
- Indien van toepassing: vragenlijst Politiek Prominent Persoon
5. Vivium stort het netto kapitaal
Meteen na ontvangst van de documenten, storten we het netto kapitaal op de bankrekening van de begunstigde(n).
Nog geen waarborg overlijden?
Uw groepsverzekering biedt de mogelijkheid om een verzekering in geval van overlijden te onderschrijven. Nog niet overtuigd? In onze brochure vindt u enkele belangrijke argumenten.